2009. december 9., szerda

Már itt tartunk

A mi Zitusunk már elmúlt 8 hónapos és még mindig ANYATEJES, ami számomra nagy szó, hiszen Kristóf ennyi idős korában már nem szopizott. Minden tervem és álmon ezzel valóra vált, hiszen az volt a legnagyobb célom, hogy legalább addig szoptatni tudjam mint Kikit. Igaz a súlya még mindig kritikán aluli, hiszen csak most sikerült megdupláznia a szülétési súlyát, a hercegnőnk mindösszesen 6770g . Ezzel szemben szeret enni, föleg azt amit mi eszünk, azt enné Ő is a leginkább. Már mióta betegeskedik az étvágya is alább hagyott, de ami a legborzasztobb, hogy nem alszik, se éjjel se nappal nem akar aludni, én már teljesen ki vagyok. Hétfőn egész nap összesen 40 percet aludt, és szegénykém olyan hisztis a kialvatlanság miatt, remélem hamarosa túljuttunk ezen az időszakon is. De egyébként meg egy tünemény annyira szeretem.

Az értelem fejlődése A különböző helyzetekre azonnal reagál. A tárgyakat mint tőle független, háromdimenziós valóságos dolgo­kat veti vizsgálat alá. Tárgyakat tart­va, tárgyakat forgatva, változatos mozdulatok sokféle helyzetében figyeli meg kezeit. Apró tárgyakkal manipuláló, azokat tartóedénybe berakó, majd kiszedegető tevékenykedése során elsajátít néhány alap­vető fogalmat: be-ki, tartóedény­ben levő. A kendő mögé dugott tárgyat is fel­kutatja, amennyiben azt szeme lát­tára rejtették oda. A tárgyat azon a helyen keresi, ahol legelőször meg­pillantotta. Sikeresen megoldja a tevékenykedés közben felmerülő kisebb problémá­kat. Megszerzési próbálkozásai során megrúgja a felfüggesztett játékot. Tervszerűen, begyakorlott mozdula­tokkal szólaltatja meg a csengőjét. Húzogatható játékok esetében a zsi­nór meghúzásával próbálja elérni a játékát. Saját korábbi tevékenységei mellett a múlt eseményeit is felidézi. Emlékezetében tart néhányat a közel­múltban lejátszódott, saját tevékeny­ségétől független események közül. Várakozással tekint a saját viselke­dése által befolyásolhatatlan, ismét­lődő események elé. Újabb értelmi képessége: az időbeli emlékezés és a mindent egészként rögzítő emlékkép. Utánozni kezdi az embereket és a szá­mára érdekes viselkedéseket. Megkezdődik a sajátosan egyéni tanulási módszer kialakítása. Egy-egy művelet elsajátítása érdekében különböző tanulási eljárásokhoz folyamodik. Az elsajátítandó új cse­lekvést ismert mozgástöredékek összefűzése alapján valósítja meg.

Közösségi kapcsolatokFélelmi reakciókkal tartja távol magát az idegenektől. Egyértelmű ragasz­kodó megnyilvánulásokkal fordul édesanyja felé. Állandóan a közelé­ben tartózkodik, mindenfelé követni próbálja. Félelemmel gondol elsza­kadásuk lehetőségére. Az édesanya szavaira érdeklődő figyelemmel re­agál, nyűgös időszakaiban pedig megnyugszik a jól ismert hang meg­hitt melegétől. A figyelemfelkeltés érdekében kiabá­láshoz is folyamodik. Nemtetszését nyilvánítja, a nem kívánt dolgot ellöki magától. A korlá­tozásokra tiltakozással reagál. Játéktevékenysége közben hosszú időszakon át megőrzi érdeklődését.

Evés, alvás Alvási problémák zökkenthetik ki a napirend megszokott rendjéből.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése