A mi Zitusunk már elmúlt 8 hónapos és még mindig ANYATEJES, ami számomra nagy szó, hiszen Kristóf ennyi idős korában már nem szopizott. Minden tervem és álmon ezzel valóra vált, hiszen az volt a legnagyobb célom, hogy legalább addig szoptatni tudjam mint Kikit. Igaz a súlya még mindig kritikán aluli, hiszen csak most sikerült megdupláznia a szülétési súlyát, a hercegnőnk mindösszesen 6770g . Ezzel szemben szeret enni, föleg azt amit mi eszünk, azt enné Ő is a leginkább. Már mióta betegeskedik az étvágya is alább hagyott, de ami a legborzasztobb, hogy nem alszik, se éjjel se nappal nem akar aludni, én már teljesen ki vagyok. Hétfőn egész nap összesen 40 percet aludt, és szegénykém olyan hisztis a kialvatlanság miatt, remélem hamarosa túljuttunk ezen az időszakon is. De egyébként meg egy tünemény annyira szeretem.
Az értelem fejlődése A különböző helyzetekre azonnal reagál. A tárgyakat mint tőle független, háromdimenziós valóságos dolgokat veti vizsgálat alá. Tárgyakat tartva, tárgyakat forgatva, változatos mozdulatok sokféle helyzetében figyeli meg kezeit. Apró tárgyakkal manipuláló, azokat tartóedénybe berakó, majd kiszedegető tevékenykedése során elsajátít néhány alapvető fogalmat: be-ki, tartóedényben levő. A kendő mögé dugott tárgyat is felkutatja, amennyiben azt szeme láttára rejtették oda. A tárgyat azon a helyen keresi, ahol legelőször megpillantotta. Sikeresen megoldja a tevékenykedés közben felmerülő kisebb problémákat. Megszerzési próbálkozásai során megrúgja a felfüggesztett játékot. Tervszerűen, begyakorlott mozdulatokkal szólaltatja meg a csengőjét. Húzogatható játékok esetében a zsinór meghúzásával próbálja elérni a játékát. Saját korábbi tevékenységei mellett a múlt eseményeit is felidézi. Emlékezetében tart néhányat a közelmúltban lejátszódott, saját tevékenységétől független események közül. Várakozással tekint a saját viselkedése által befolyásolhatatlan, ismétlődő események elé. Újabb értelmi képessége: az időbeli emlékezés és a mindent egészként rögzítő emlékkép. Utánozni kezdi az embereket és a számára érdekes viselkedéseket. Megkezdődik a sajátosan egyéni tanulási módszer kialakítása. Egy-egy művelet elsajátítása érdekében különböző tanulási eljárásokhoz folyamodik. Az elsajátítandó új cselekvést ismert mozgástöredékek összefűzése alapján valósítja meg.
Közösségi kapcsolatokFélelmi reakciókkal tartja távol magát az idegenektől. Egyértelmű ragaszkodó megnyilvánulásokkal fordul édesanyja felé. Állandóan a közelében tartózkodik, mindenfelé követni próbálja. Félelemmel gondol elszakadásuk lehetőségére. Az édesanya szavaira érdeklődő figyelemmel reagál, nyűgös időszakaiban pedig megnyugszik a jól ismert hang meghitt melegétől. A figyelemfelkeltés érdekében kiabáláshoz is folyamodik. Nemtetszését nyilvánítja, a nem kívánt dolgot ellöki magától. A korlátozásokra tiltakozással reagál. Játéktevékenysége közben hosszú időszakon át megőrzi érdeklődését.
Evés, alvás Alvási problémák zökkenthetik ki a napirend megszokott rendjéből.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése