Szomatikusan megfelelően fejlett kisfiú. Vizsgálati helyzetben gátolt, visszahúzódó, de együttműködő. Figyelme leköthető, de szórt, könnyen terelődik, feladattudata kialakult, feladattartása megfelelő. Feladatvégzésnél támaszigényes. Munkatempója átlagos.
Általános téri és idői tájékozottsága, testsémája kialakult. Bal-jobb defferenciálása azonos oldalon is bizonytalan. Síkbeli irányfogalmakat téveszt (bal-jobb). Mechanikusan 24-ig számol.Színeket egyeztet és megnevez.
Szem-kéz koordinációja érőben van. Vonalvezetése kissé bizonytalan, jobbkezes, ceruzafogása 4 ujjas, nagyon szabálytalan, nyomatéka változó erősségű. Az álló egyenest alulról felfelé húzza. az embert is alulról kezdi rajzolni.
Alak-háttárt változás felismerése hiányos.
Alakkonstancia felismerése:kissé pontatlan.
Térbeli helyzet vizsgálat érett. Térbeli viszonylagosság felismerése: érőben van.
Ritmusismerése érett, pontos. Emberrajza felismerhető de aránytalan, hiányos.
Kiegészítő vizsgálatok
Rövid idejű képi memória : KIM: 9/4-nagyon pontatlan, 44%-os teljesítmény.
Rövid idejű verbális memória: számoknál 4 tagú, életkori szintjének megfelelő, mondatoknál kissé pontatlan.
Képesség kibontakoztató, felzárkóztató foglalkoztatását heti 1 órában kiscsoportos foglakozás (3-4 fő) javasoljuk.
Fejlesztendő területek:
- önbizalom erősítése
- Bal-jobb defferenciálásának pontosítása, megerősítése
- szem-kéz koordináció, grafomotoros fejlesztése
- helyes és biztos ceruzafogás kialakítása
- térbeli viszonylagosság felismerésének fejlesztése
- vizuális emlékezet fejlesztése
- nyelvi fejlesztés, szókincsbővítés
Na, szóval ezt a szakvéleményt kaptuk meg pénteken a nevelési tanácsadótól. nem is aludtam miatta két éjszaka,azon gondolkodva, hogy mit rontottam el gyereknevelésében, hogy ennyi mindenben fejlesztésre szorul.
De aztán mivel az ovo nénik is meglepődtek ezen az íráson, mert sok mindennel nem értenek egyet ( jövőhéten megyek be, hogy átbeszéljük ezt a dolgot), meg Maki is elmondta, hogy nagyon izgult, plusz még mikor mentünk a vizsgáltra egy nagy gesztenye fa előtt mentünk el, és megígértem Makinak, hogy vissza felé majd szedünk, gondolom, végig ezen járt az agya.
Tegnap délután (korán sötétedett) játékosan végig csináltuk Kristóffal azokat a feladatokat amiket ott csináltak.
Pl. ott a képi memória nagyon rossz lett 9-ből 4-et tudott vissza tenni a helyére, itthon 9/9 lett ugyan az a feladat, memória játékban pedig megvert.
Nekem 49-ig tudott hibátlanul elszámolni, tovább is ment, de itt tévesztett elsőnek. Amikor ment a vizsgálat pont hallottam, hogy számol, és harminc valamennyinél járt, nem tudom mért írt a papírra 24-et.
Amikor a hölgy behívott, hogy elmondja miket tapasztalt, kissé gúnyosan rakta elém azt a rajzot, amin Kristóf az embert rajzolta le, és teljesen ki volt akadva, hogy alulról kezdte el. nem tudom, hogy mit várt egy Dávid rajzot, mert más szülők (fiús anyák) elmondásából az ő gyerekük is még pálcika embert rajzol.
Volt egy feladat amin egy körben tekeregtek a vonalak, és meg kellett keresni a szíveket , Maki 5-ből 3-mat talált meg, na most úgye mi rengetek ilyen feladatott csinálunk itthon, mindig gond nélkül megoldja, de mindig oda van írva, hogy mennyit kell megtalálni, az iskola előkészítőben is megmondja Ildi néni, itt nem mondta meg a hölgy , hogy mennyinek kell lenni, Maki megtalált hármat, gondolom azt hitte, hogy ennyinek kell lenni, a hölgy meg nem szólt neki, hogy nézze még meg egy kicsit a képet.
Nekünk szerencsénk van mert a mi ovo nénik a fejlesztő pedagógus az óvodában, mikor elmeséltem neki mi volt a vizsgálaton, kissé meglepődött, de azzal, nyugtatott, hogy a legtöbb ember rosszul teljesít mikor vizsgáztatják.Szerinte minden rendben van Kristóffal, Ő inkább a mozgását látja gondnak, de hát mint csináljunk ha adott egy 5 és 1/2 éves kisfiú egy 8 éves gyerek testében, sajnos még nem tudja annyira koordinálni a mozdulatit mint kellene.
Azóta járunk Hajni nénihez fejlesztő tornára (ettől a vizsgálattól függetlenül), és már szerintem látványosan javult Kristóf rajzolása, már egész szépen színez, a rajz még mindig szörnyű.
Januárban mindenféleképp vissza viszem egy iskolaérettségi vizsgálatra, bár Zolival úgy beszéltük meg, hogy jövőre biztos nem megy elsőbe, nagyon gondolkodunk a nulladik osztályba ha indul, mert persze aztán meglátjuk, hogy változik jövőre az oktatási törvény ránk vonatkozó része.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése