2010. december 30., csütörtök

Karácsony II. (Szent este)


Jól indult a karácsonyunk, kezdve azzal, hogy reggel elaludtunk, és még sokáig az ágyban maradtunk olyan jó volt, hogy itthon volt Zoli is.Utána, egész héten kértem Zolit, hogy nézze meg a karácsonyi égőnket, nehogy utolsó pillanatba legyen gond. Vett is csere égőket, de azt már nem ellenőrizte le, hogy a mi égőinkbe jók-e.Természetesen nem voltak jók, így péntek délelőtt rohangálhatott karácsonyi égők után, az utolsó darabot hozta el a boltból, ami marha drága volt, és ráadásul vacak volt.

Közben én oda raktam a húslevest, mivel Zoli nem eszik pontyot, és nálunk mindig az van ilyenkor, neki külön szoktam főzni. Szegénynek sikerült megvenni a világ legöregebb marháját (még jó, hogy hentes) amit 10 óra körül raktam oda és ½ 3 után kapcsoltam le, igazi maratoni levest evett.Közben mi a gyerekekkel kitakarítottuk a szobájukat, ezt hagytuk, utoljára mert előtte felesleges rendet rakni. Ebéd előtt kivittem a gyerekeket sétálni, hogy Zitácska rendben elaludjon délbe és estére ne legyen nyűgös.Délután Zoli átvitte a gyerekeket a mamáékhoz megnézni milyen karácsonyfát hozott oda a Jézuska.Közben még elvoltak, én átöltözetem, befejeztem a vacsora előkészületeit, majd mikor visszaért Apa együtt feldíszítettük a fát.A gyerekek a nagyszülőkkel jöttek haza és volt nagy örömködés, hogy még elvoltak, hozzánk is ide ért a Jézuska. Idén egy kicsit elszámoltuk magunkat, nagyon az ajándékokra koncentráltunk, és a fáról megfeledkeztünk, mivel mióta Zolival együtt élünk egy közepes nagyságú műfenyőnk van, míg panelban laktunk ez volt a legpraktikusabb. Decemberben csak elővettük a dobozból és feldísziettük.Igen ám csak közben nagyobb házba költöztünk, a gyerekek is nagyobbak lettek, illet volna egy nagyobb fát is beszereznünk. Elég aprókának tűnik a fa a gyerekek nagy szobájában, és még rendes égő sincs rajta. Jövőre ez első helyen fog állni egy normális (élő) karácsonyfa beszerzése.A vacsora nagyon jól sikerült volt halászlé, marhahúsleves, rántott ponty, afrikai harcsa a gyerekeknek, hogy ne legyen szálkás, és megsütöttünk egy pulykát is, kicsit aggódtam, hogy elég lesz-e a kaja, mert ennyi vendégre még sose főztem (10 voltunk), de még mi hétfőn is a maradékot ettük.

Vacsora vége felé Apa kilopózott és a fa alá rakta az ajándékokat, majd csengetett (ez volt Kristóf mániája a csengetés) Mikor maki meghallotta a csengetést rohant be a szobába, és tátva maradt a szája a sok ajándék láttán. A gyerekek egyből neki estek a bontogatásnak, Zitus is lelkesen tépte a papírt, de az már nem igazán érdekelte, hogy mi van benne.Mivel elég sok mindent kaptak kellett pár nap mire mindent felfedeztek legjobban a lego jött be Kristófnak az óta is minden nap több órát játszunk vele ( idén jót választott Apa) és kapott még egy barkóba jellegű társast ( köszönjük Kati a fordítást) az még a másik kedvence azt is minden nap elő veszi, és egyre jobban megy neki a kérdezés. És ezzel játszottunk szent este több órát miután a vendégek elmentek.Este (éjszaka) mondanom se kell nem kellett sokáig altatnunk őket, hamar kidőltek a sok élménytől.Tényleg akkor az igazi a karácsony ha az embernek vannak gyerekei, az Ő kis arcukat látni ilyenkor mindent megér.

Tipikus Zitácskás kép

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése