2009. március 2., hétfő

38 hetes magzat

A magzat belei tekintélyes mennyiségű mekóniumot, sötétzöld színű, kenőcsös anyagot, amelyet a májból, az epehólyagból és a hasnyálmirigyből érkező sejttörmelék, elhalt bőrsejtek tömege és a lenyelt lanugo alkot. A mekónium általában a szülést követő pár órában ürül, ám ha a szülés elhúzódik, ez megtörténhet, mielőtt a baba világra jönne. Ha a magzat fiú, a 38. hétre a herék megérkeztek a hasüregből a herezacskóba; ha lány, a nagyajkak teljesen kifejlődtek. A súlygyarapodás tovább folytatódik - elérheti a napi 28 grammot -, de az édesanya súlya ekkor már stagnál, vagy csökkenni kezd. A baba fejének és hasának a kerülete nagyjából azonos. A magzatmáz ekkora már eltűnik a bőr felszínéről, esetleg az ízületek környékén maradhat meg foltokban.
A 38 hetes baba ultrahangfotóján már zsírpárnácskákat fedezhetünk fel a bokáján és a csuklóján – ez mutatja az érettségét.
A feje már a medenceüregben van, így több hely jut a lábak és a popsi növekedésének.. Hossza 48 cm, súlya 3100 gramm.

38 hetes magzat méretei (Hadlock féle számítás):
BPD: 9,4 cm; AC: 34 cm; HC: 33,5 cm; FL: 7,5 cm

Ma reggel megjártam a védőnőt, és a ctg vizsgálatot is. Minden rendben volt elhoztam a védőnőtől a recepteket, hogy ne Apának kelljen ez után rohangálnia szülés után, úgyis lesz akkor elég dolga. Utána elmetróztam a doktor nénihez Ctg-re, minden rendben volt, végre nem egy sima egyenes vonal volt a ctg eredményem, hanem már kisebb fájásokat is kimutatott. Így maradt még egy kis reményem, hogy most nem a 41 héten fogok szülni.

Nem tudom másoknál, hogy volt, de nekem ez a terhesség teljesen más, mint annak idején Kristófnál, ott szinte az utolsó pillanatig semmi panaszom nem volt. Most meg nagyon szenvedek, az éjszakáim borzalmasak, ma is szinte egész éjjel fent voltam, fájt a derekam, minden bajom volt. Ráadásul sikerült valami vírust is összeszednem, mert tegnap egész nap ment a hasam, és hányingerem volt, rosszul voltam, ha kajára néztem, de utána meg az éhség miatt voltam rosszul. Reggel 4-kor kimentem enni egy vajas kenyeret annyira rosszul voltam az éhségtől, de le sem nyeltem az utolsó falatot már mehettem is a wc-re, egy szóval borzalmas. De mindegy nekem nagyon is megéri hisz nem sokára karomban tarthatom a gyönyörű kislányomat.


1 megjegyzés:

  1. Így van! Mit nekünk derékfájás, nemalvás, fájdalom, mikor ilyen csodálatos eredménye van...:) Hajrá!

    VálaszTörlés