2009. január 12., hétfő

Már 31 hetesek vagyunk

A rohamos növekedés lassulni kezd, ám az agy fejlődése lényegesen felgyorsul. Ekkorra az egyetlen létfontosságú szerv, amelynek még érésre van szüksége, a tüdő. A kiválasztás már teljes gőzzel működik: a magzat naponta mintegy fél liter vizeletet ürít a magzatvízbe. A fejlődéséhez szükséges tápanyagokat a lepényi keringésen keresztül kapja meg, de már elkezdte nyeldekelni a magzatvizet, amely természetesen folyamatosan pótlódik és cserélődik. Az ultrahangos vizsgálat alkalmával a kezelőorvos ellenőrzi a magzatvíz mennyiségét. Ha túl sok van belőle - ezt polihidramnionnak hívják -, a magzat nem nyel eleget, vagy valahol elzáródás található a gyomor-bélrendszerében. Ha túl kevés a magzatvíz mennyisége - ez az oligohidramnion -, a kicsi nem ürít megfelelően, ami a vesék és a húgyutak rendellenességét jelentheti.


Ma voltam a doktor néninél, megnézni, hogy van a kicsikénk, örömmel jelentem, hogy minden rendben csak sajnos még mindig farfekvéses. Remélem, hamarosan befordul, mert én rettegek a császármetszéstől, igaz van még ideje a befordulásra, de ahogy nő egyre kevesebb helye lesz a fordulásra (a doktornő meg mindig nem látta, hogy milyen nemű lesz) a 20 heti, uh, és a 4D, uh, kislányt mondtak. És én már nagyon arra készülök, vettem egy csomó rózsaszín kisruhát, bár ha végül mégis kukis lesz, akkor is imádni fogjuk. Nem rendelkezik olyan óriási méretekkel, mint annak idején a bátya, aki mindig pár héttel előtte járt, mint a tényleges kora, a comb csontja mindig kiemelkedően hosszú volt. Pincike abszolut átlagos méretekkel rendelkezik most 31 hetes, de az, uh, méretek csak 30 hetes 2 naposnak mérték (persze én egész hazáig ezen aggódtam, hogy minden rendben van-e vele, és megfelelően fejlődik-e)

Múlt héten sikerült egy csomó mindent beszerezni neki, megjött a hordozója, megvettük a szekrényét (még egy fiókost is kell venni), vettem egy pár babaruhát, kapott egy plédet, (meg egy vastagabbat is kell venni).


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése